Marketing
Nieuw keurmerk voor onlinemarketingbureaus levert storm aan kritiek op

Op LinkedIn en enkele (marketinggerelateerde) nieuwsplatformen werd deze week een nieuw keurmerk voor onlinemarketingbureaus aangekondigd. Hiermee willen de negen bureaus die dit keurmerk hebben bedacht een vuist maken tegen de cowboys in de wereld van online marketing.
Uitzending BOOS als aanleiding
In de berichtgeving over het keurmerk komt de uitzending van BOOS over Real Gen naar voren als aanleiding voor dit keurmerk. Een prima initiatief, zou je dus zeggen. Hoewel er in vrijwel alle branches cowboys zijn en dit niet is voorbehouden aan de onlinemarketingbranche en bijvoorbeeld de autobranche, juicht iedereen met een goed geweten zo’n keurmerk toe. Zou je zeggen.
Niet onverdeeld positief ontvangen
Het nieuwe keurmerk is niet onverdeeld positief ontvangen, enkele belangrijke punten van kritiek hierbij zijn:
- “De slager keurt zijn eigen vlees” of “Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend”
- Waarom alleen bureaus met 10 FTE en minimaal 10 miljoen euro omzet?
- Dit lijkt vooral een verdienmodel
Verder wordt er gerept over de initiatiefnemers die alle negen geen Google Premium Partner meer zouden zijn
Op LinkedIn zijn de meeste reacties -waaronder ook de meeste kritische reacties- te lezen onder het bericht van Ruben de Vries. Jeroen van Eck van Picquer weidde er een geheel eigen bericht aan met enkel kritische noten. Vooral op Emerce regent het kritische reacties, en worden zelfs de bureaus achter het keurmerk door een enkeling even kritisch onder de loep genomen.
Ontevreden klant(en)
Op Emerce is er één persoon die stelt klant te zijn geweest bij een van de bureaus achter het keurmerk en die is daar bepaald niet positief over. Realistisch bekeken is dat één voorbeeld van de vele klanten die deze bureaus hebben en daarnaast kan een bureau ondertussen verbeterd zijn. Iedere leverancier heeft tenslotte weleens ontevreden klanten, je kan simpelweg nooit iedereen tevreden stellen. Dat neemt niet weg dat de oprichters ook kritisch naar elkaar zullen moeten zijn, misschien wel kritischer naar elkaar dan naar nieuwe bureaus die zich aanmelden voor het keurmerk.
Alleen maar kritiek?
Is er dan alleen maar kritiek? Zeker niet. Op LinkedIn zijn de meeste reacties positief, met een enkele kritische noot. En ook op Emerce zijn er positieve reacties, al hebben kritische reacties daar wel de overhand.
Hoe kijk jij naar dit keurmerk voor onlinemarketingbureaus?
Wil jij je mening hierover kwijt of iets anders delen? Dat kan op de website van onze partner SEOnieuws.com.
-
Marketing3 jaar geleden
Tools die iedere website-eigenaar zou moeten gebruiken
-
Bedrijfsprofiel3 jaar geleden
Ilse Wissink – accommodatieverhuur in Gran Canaria
-
Column3 jaar geleden
Waarom elke website een colofon zou moeten hebben
-
Financieel3 jaar geleden
5 redenen waarom je urenregistratie niet lekker loopt
-
Bedrijfsprofiel3 jaar geleden
Het verhaal achter Eigen Kracht Coaching
-
Nieuws3 jaar geleden
Solliciteren met een zichtbaar mooiere glimlach dankzij een onzichtbare beugel
-
Marketing3 jaar geleden
LinkedIn neemt Oribi analytics over
-
Marketing2 jaar geleden
Mangools brengt alle SEO-tools onder op Mangools.com