Connect with us

Marketing

De comeback van ‘Alleen de prijs is anders’

Avatar foto

Gepubliceerd

op

In 2023 ging opticien Hans Anders van start met hun nieuwe communicatiestrategie, waarbij de welbekende pay-off ‘Alleen de prijs is anders’ een comeback maakte. De nieuwe strategie bleek een succes en krijgt nu een vervolg met twee nieuwe campagnes.

Zien en horen centraal

Zoals veel opticiens heeft ook Hans Anders hoortoestellen opgenomen in het assortiment. In de campagnes staan dan ook zowel horen als zien centraal. Onlangs werden twee nieuwe verhalen toegevoegd aan het nieuwe communicatieconcept dat vorig jaar mei werd gelanceerd. Hierin speelde het meisje Isa -dat voor het eerst met een bril op naar school ging- een hoofdrol. In de nieuwe campagne zien we de opa van Isa, Emile, verschijnen.

Meer dan brillen

Met de campagnes laat de opticienketen zien dat ze meer dan alleen brillen verkopen. Naast (online) lenzen bestellen kan de consument ook al vele jaren bij Hans Anders terecht voor hoortoestellen. De nieuwste campagne met opa Emile brengt dit op een grappige en herkenbare manier in beeld.

Belofte na 40 jaar nog hetzelfde

De in 1982 opgerichte optiek- en audicienketen wil met de campagne laten zien dat er na meer dan 40 jaar wel veel veranderd is, maar hun belofte hetzelfde blijft. De Nederlandse consument kan bij de keten terecht voor betaalbare oplossingen, niet alleen in de ruim 400 winkels, ook online. Met de nieuwe campagne laat Hans Anders zien dichtbij de mensen te staan en de situaties te herkennen waar deze in terechtkomen.

Vernieuwing van uiterlijk, vertrouwde lage prijzen

Waar de winkels van Hans Anders in de afgelopen jaren flink onder handen genomen zijn, wil het bedrijf laten zien dat ze wel nog steeds de laagste prijs blijven bieden. ‘Alleen de prijs is anders’ is al die jaren relevant gebleven, en is daarom weer teruggehaald. En om dat kracht bij te zetten is vol ingezet op tv-commercials, waar de keten tot 2023 enige tijd niet in had geïnvesteerd.

Oude liefde roest niet

De afgestofte pay-off blijkt een winnaar. Na al die jaren weten veel Nederlanders ‘Alleen de prijs is anders’ te koppelen aan Hans Anders. Oude liefde roest niet, zo blijkt. De nieuwe campagne met de vertrouwde pay-off slaat aan, zo laat Bart van den Nieuwenhof, CEO van moederbedrijf nexeye weten: “Vanuit de winkels krijgen we regelmatig terug dat klanten het zo leuk vinden dat de vertrouwde pay-off weer gebruikt wordt. De herkenbaarheid is er bij veel mensen zo in gesleten dat het voelt alsof we weer terug zijn, terwijl we natuurlijk nooit zijn weggeweest.”

Gewone Nederlanders in de hoofdrol

Dat vertrouwde wordt ook gecreëerd door de herkenbare situaties, waarin “gewone Nederlanders” een rol spelen. Waar in de afgelopen jaren nog gekozen werd voor bekende Nederlanders in de hoofdrol, zijn deze nu ‘ingeruild’ voor meer herkenbare karakters als het meisje Isa en opa Emile. Veel mensen herkennen wel iets in de situatie van Isa die voor het eerst met bril naar school gaat, of opa Emile die zonder zijn gehoorapparaat niet alles meer goed hoort.

POPULAIR

Zakenweek is een uitgave van Media van Morgen | Auteursrecht behoort bij de oorspronkelijke auteurs of vermelde auteur | Bezoek ook zakenweek.nl