Connect with us

Marketing

Creëer een band met je klant door geurmarketing

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Een goede geur in een bedrijf verbetert de beleving in de ruimte, daar zijn we het allemaal over eens toch? Een heerlijke geur creëert dat fijne gevoel en draagt, net zoals de verlichting, het geluid en het interieur, bij aan de klantbeleving. Maar geur gaat verder dan alleen het creëren van een beleving, geur maakt op emotioneel vlak contact met de klant en daar willen we graag meer over weten.

De liefde van de klant gaat ook door de neus

Geur ankert het bedrijf of het merk in het brein van de bezoeker. En dat is een krachtige tool die we meer zouden kunnen gebruiken om een emotionele band te creëren met onze bezoekers. Zo hebben ze niet alleen op het moment zelf een fijne beleving, maar worden ze ook regelmatig herinnerd aan hun fantastische bezoek aan jou. En iedere keer dat ze jouw bedrijfsgeur ruiken of iets wat daarop lijkt, terugverlangen naar de diensten of producten die jij te bieden hebt. Want liefde van de klant gaat ook door de neus.

Unieke identiteit werkt in marketing

Of het nu gaat om de marketing van je bedrijf of je persoonlijke marketing, je onderscheiden van de massa, uniek zijn en je eigen identiteit tonen, zijn waarschijnlijk de meeste dingen die gezegd worden als het gaat om marketing. Zoals al langere tijd bekend, kan geur je daar goed bij helpen.

Rob Hoogerwerf, een van de oprichters van een bedrijf in geurbeleving zegt: “Geur ankert een ervaring in je hersenen, in de bulbus olfactorius om precies te zijn. Wanneer je dezelfde geur ruikt of iets wat daarop lijkt, zal je direct herinnerd worden aan de plaats, persoon of het bedrijf waar je deze geur eerder hebt geroken. De geur roept herinneringen op en haalt de gevoelens naar boven die je op dat eerste moment had.”

Olfactorische handtekening

Hoogerwerf: “Wij helpen bedrijven met het maken van hun olfactorische handtekening, we verbeteren de geurbeleving in hun zaak en voldoen aan het verlangen naar heerlijk ruikende ruimtes. Zodat de klant niet alleen een onvergetelijke beleving heeft, maar ook weggaat met de geurherinnering.”

Krachtige compacte geurverspreiders

Steeds meer bedrijven ontdekken de handige producten die hen aan de geurbeleving helpen. “Producten die zijn voorzien van heerlijke geuren en die speciaal gemaakt zijn voor geurverspreiding in bedrijven. Een geurstokje in iedere hoek van de kamer is niet meer van deze tijd. Inmiddels zijn er krachtige en compacte geurverspreiders te verkrijgen, waarmee volledige ruimtes in een keer kunnen worden voorzien van geur.”

“Ook zijn geurverspreiders tegenwoordig via een app bestuurbaar en beschikken ze over slimme instellingen om het apparaat te personaliseren. Het bedrijf bepaalt zelf de intensiteit en of het automatisch werkt tijdens de openingstijden.” aldus Hoogerwerf.

Geurlogo met een eigen bedrijfsgeur

In onze concurrerende wereld beseffen steeds meer bedrijven maar al te goed dat een mooie bedrijfsgeur eenmaal onmisbaar is en hen kan helpen onderscheidend te zijn. Ook op emotioneel vlak contact maken met de klant, dat moeten we allemaal willen. Want net als een uniek logo, is de geur een van de meest herkenbare onderdelen van het bedrijf. Kortom: creëer nu je eigen geurlogo.

POPULAIR

Zakenweek is een uitgave van Media van Morgen | Auteursrecht behoort bij de oorspronkelijke auteurs of vermelde auteur | Bezoek ook zakenweek.nl